ΓΥΜΝΑΣΙΟ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015 - 2016
________________________________________________________
ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ 2014 (11/10 έως 17/10)Η ώρα του κώδικα 2 (κύρια Σελίδα)TUTORIAL
Μία πρώτη προσπάθεια προγραμματισμού
Προγραμματίζω
________________________________________________________
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Β' ΤΑΞΗΣ
ΟΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 - ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Παιχνίδι-Μετατροπή 
ΤΕΣΤ ΚΕΦ 1 - ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ  

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 - ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ 
Η εξέλιξη των υπολογιστών (1)
Μεγάλοι, μικροί και μικρότεροι υπολογιστές (2)
Τα μέρη ενός υπολογιστή (3)
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή (4)
Τα μέρη του υπολογιστή
Ιστορική αναδρομή
Γενιές υπολογιστών

Δραστηριότητες 
Συνδέστε τις περιφερειακές συσκευές στον υπολογιστή
ΤΕΣΤ ΚΕΦ 2 - ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ

ΠΑΣΧΑ
Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ (ΕΙΚΟΝΕΣ-ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ Κ.Α.)
   
Εργασία: Κατεβάστε το αρχείο με τη Κυρά Σαρακοστή από εδώ και χρωματίστε το ώστε να το εκτυπώσετε για ημερολόγιο μέχρι το Πάσχα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Στην ουσία είναι ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο.
Το χρησιμοποιούσαν παλαιότερα για να μετρούν τις εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Πάσχα.
Οι εβδομάδες είναι επτά, γι αυτό και η Κυρά Σαρακοστή έχει επτά πόδια.
Ένα πόδι για κάθε εβδομάδα.
Η Κυρά Σαρακοστή έχει σταυρωμένα τα χέρια της, επειδή προσεύχεται.
Δεν έχει στόμα γιατί δεν μιλάει και γιατί νηστεύει.
Δεν έχει αυτιά για να μην ακούει.
Όλα αυτά γιατί η περίοδος μέχρι το Πάσχα στην ουσία σημαίνει στροφή στον εσωτερικό μας κόσμο με σκοπό την κάθαρση μέσω της νηστείας, όχι μόνο των τροφών αλλά και των κακών μας συνηθειών.
Στρέφουμε την προσοχή μας στην δική μας βελτίωση.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 - ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Flipbook 1
Flipbook : The Water Drop That Was Afraid To Drown
Flipbook 3
Simple Flipbook

ΑΣΚΗΣΗ: Δημιουργήστε ένα Flipbook ΕΔΩ 

Δείτε ένα παράδειγμα ΕΔΩ της μαθήτριας Β' Γυμνασίου Μπιράκη Δέσποινας

ΑΣΚΗΣΗ: Δημιουργήστε ένα animation ΕΔΩ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ANIMATION:
Φτιάξτε ένα animation με απλές γραμμές και σχήματα και με θέμα που θα επιλέξετε εσείς (προτείνω να σχεδιάσετε ένα ποτήρι με νερό που αδειάζει και γεμίζει):
Ανοίξτε τη ζωγραφική των windows.
Ζωγραφίστε το πρώτο καρέ με τα απολύτως απαραίτητα σχήματα.
Αποθηκεύστε την εικόνα.
Δημιουργήστε διαφορετικά συνεχόμενα καρέ και αποθηκεύστε τα με διαφορετικά ονόματα.
Ανεβάστε (Upload) τις εικόνες που φτιάξατε στο gifmaker και δημιουργήστε το animation.
Επιλέξτε Create GIF animation
Στη συνέχεια επιλέξτε View the GIF

Εφαρμογή 1: Τρισδιάστατη αναπαράσταση του τύμβου Καστά στην Αμφίπολη [Video]
                    Ακρόπολη - εικονική περιήγηση
Εφαρμογή 2: 2: 2^24

ΤΕΣΤ ΚΕΦ 3 - Πολυμέσα

ΚΡΕΜΑΛΑ
ΠΑΖΛ

ΤΕΣΤ ΚΕΦ 4 - Δίκτυα
ΤΕΣΤ ΚΕΦ 4 - Internet
Μάθετε για τη ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Αρχείων
Μάθετε για τη ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Φακέλων
Κάντε το ΤΕΣΤ ΚΕΦ 5 - Αρχεία Φάκελοι
ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΠΟΙΗΣΗ Μέρος 1
ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΠΟΙΗΣΗ Μέρος 2

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8 - EXCEL
Δραστηριότητα 1΄

Οδηγίες:
1) Ανοίξτε το excel.
2) Γράψτε ότι βλέπετε στην παραπάνω εικόνα ως εξής:
ΚΕΛΙ Α1: ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΚΕΛΙ Α2: ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΡΟΟΔΟΥ
ΚΕΛΙ Α3: ΤΜΗΜΑ Β
ΚΕΛΙ Β3:  τον αριθμό του τμήματός σας
ΚΕΛΙ Α4: ΟΝΟΜΑ ΜΑΘΗΤΗ
ΚΕΛΙ Β4:
ΚΕΛΙ Α5: ΜΑΘΗΜΑ
ΚΕΛΙ Β5: το όνομά σας

Συνεχίστε αναλόγως στα υπόλοιπα κελιά σύμφωνα με την εικόνα.

Στα κελιά ΜΟ, ΤΕΛΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ, ΓΕΝΙΚΟΣ ΜΟ πρέπει να χρησιμοποιήσετε τη συνάρτηση του Μέσος Όρος.

Στα κελιά ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΒΑΘΜΟΣ, ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ ΒΑΘΜΟΣ πρέπει να χρησιμοποιήσετε τη συνάρτηση Μέγιστο, Μικρότερο αντίστοιχα.

Στο τέλος θα βάλετε πλαίσια και χρώματα.
Όπου χρειάζεται κάντε κεντρική στοίχιση.

Η τελική εργασία σας (παραδοτέα) θα πρέπει να έχει την ακόλουθη μορφή:

PROJECT B'

___________________________________________________________________



ΕΡΓΑΣΙΑ 5/3/15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΑΚΕΛΩΝ
Πρώτα θα δημιουργήσετε τους εξής φακέλους:
Στην επιφάνεια εργασίας δημιουργήστε το φάκελο ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-15.
Μέσα σε αυτόν δημιουργήστε φάκελο με το όνομα του τμήματός σας π.χ. ΤΜΗΜΑ Α2.
Μέσα στο νέο φάκελο δημιουργήστε φάκελο με το όνομα σας.
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Ανοίξτε τη ζωγραφική και σχεδιάστε την ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ.
Στα πρώτα λεπτά πρέπει να την αποθηκεύσετε μέσα στον φάκελό με το όνομα σας.
Πριν φύγετε από τον υπολογιστή ή όταν τελειώσετε τη ζωγραφική σας με την ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ πρέπει να κάνετε πάλι αποθήκευση.

Καλή επιτυχία
________________________________________________________
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
Η κυρά Σαρακοστή από τη μαθήτρια Α' τάξης:  Μυσιρή Έλλη, Μπέλλο Ιάσωνα, και Ορέστη Νέτζα (οι 3 πρώτες εβδομάδες έχουν περάσει γι'αυτό η κυρά Σαρακοστή έχει 4 πόδια).
Η κυρά Σαρακοστή από τη μαθήτρια Β' τάξης:  Παναγοπούλου Ανδριανή



ΕΡΓΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Χριστουγεννιάτικη Κάρτα από το μαθητή Β' τάξης: Γιάννη Σανδαλή
 Χριστουγεννιάτικη Κάρτα από το μαθητή B' τάξης: Νικόλα Χαμαράκη
______________________________________________________
Δραστηριότητες Α' ΤΑΞΗΣ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1
ΤΕΣΤ ΚΕΦ 1
ΤΕΣΤ ΚΕΦ 2
ΤΕΣΤ ΚΕΦ 3-4
Τα μέρη του υπολογιστή
ΕΝΟΤΗΤΑ 2
ΤΕΣΤ ΚΕΦ 5  
Πάτα εδώ για να προγραμματίσεις σε γραφικό περιβάλλον
Η εξέλιξη Γ.Π.Ε.
ΤΕΣΤ ΚΕΦ 6
ΤΕΣΤ ΚΕΦ 7-8

ΕΝΟΤΗΤΑ 3
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Ι
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΙΙ
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΙΙΙ
Ζωγραφίζω με προσχέδιο (εικόνες)

23/4/2015
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10
1) Ανοίξτε το Word
2) Πατήστε στο menu:
- Αρχείο \ Διαμόρφωση σελίδας \ Προσανατολισμός: Οριζόντιος
έπειτα
- Μορφή \ Περιγράμματα και σκίαση \ Περίγραμμα σελίδας \ Γραφικά
επιλέγετε ένα περίγραμμα που να σας αρέσει
3) Επιλέξτε κεντρική στοίχιση
4) Εισάγετε μια  μικρή εικόνα
5) Στη συνέχεια γράφετε (με γραμματοσειρά που θα επιλέξετε) την πρόσκληση όπως ακολουθεί:

PROJECT A'

_______________________________________________________
Πάτα εδώ για να προγραμματίσεις σε γραφικό περιβάλλον
Δραστηριότητες

________________________________________________________
Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ (με LEGO)
____________________________________________________
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΚΑΡΤΑ

_______________________________________________________________________________
Animation
2012,  Ρατσισμός και διαφορετικότητα
http://www.youtube.com/watch?v=b5QaybfAUuM
Annimation με πλαστελίνη από τη μαθήτρια Εμμανουέλα Μπρουν και Μελίνα Δάρρα, με θέμα "Ρατσιμός και Διαφορετικότητα".
Συμμετείχε
- στις Πολιτιστικές Εκδηλώσεις 2012 του Γενικού Λυκείου Βουλιαγμένης,
- στο 8ο Μαθητικό Φεστιβάλ Φωτοαφήγησης και Ταινιών "Πες το με εικόνες 2012" από το οποίο απέσπασε 3 διακρίσεις και
- στις εκδηλώσεις στην Τεχνόπολη στο Γκάζι στις 23 Ιουνίου 2012 που διοργάνωνε η Ύπατη Αρμοστεία.
2013, Ο άνθρωπος και ο στόχος
http://vimeo.com/80716067
Annimation με πλαστελίνη από τη μαθήτρια Εμμανουέλα Μπρουν
Συμμετείχε
- Πολιτιστικές Εκδηλώσεις 2013 του Γενικού Λυκείου Βουλιαγμένης,
- στο 9ο Μαθητικό Φεστιβάλ Φωτοαφήγησης και Ταινιών "Πες το με εικόνες 2013" από το οποίο απέσπασε 2 διακρίσεις


Animation με ζωγραφική

IME (ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ)
________________________________________________________
Μετάβαση στο Μάθημα 1ο

Προβολή: Κινούμενη εικόνα, Animation

Εργασία 1:
Προσπάθησε να φτιάξεις το δικό σου ψηφιακό flipbook

Προβολή: Πώς χτίζεται ένα pc,   Εισαγωγή μνήμης στη μητρική κάρτα
animation με απλό σχέδιο
Εργασία 2:
Φτιάξτε ένα animation με απλές γραμμές και σχήματα και με θέμα:
"εισαγωγή μνήμης στο μητρική κάρτα"
Ανοίξτε τη ζωγραφική των windows.
Ζωγραφίστε το πρώτο καρέ με τα απολύτως απαραίτητα σχήματα.
Αποθηκεύστε την εικόνα.
Δημιουργήστε διαφορετικά συνεχόμενα καρέ και αποθηκεύστε τα με διαφορετικά ονόματα.
Ανεβάστε (Upload) τις εικόνες που φτιάξατε στο gifmaker και δημιουργήστε το animation.
Επιλέξτε Create now.
Στη συνέχεια επιλέξτε Download GIF image now.
Στο όνομα του αρχείου προσθέστε το όνομά σου και στείλε το με mail.

Προβολή: AirPano
Εργασία 3:
Φτιάξτε ένα animation με φωτογραφίες για ένα τόπο ή μνημείο όπως η ακρόπολη:
Αποθηκεύστε εικόνες που θα βρείτε στο internet για τον τόπο που θα επιλέξετε να παρουσιάσετε.
με διαφορετικά ονόματα (με αρίθμηση).
Ανεβάστε τις εικόνες που φτιάξατε στο gifmaker και δημιουργήστε το animation.

ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ANIMATION http://gifmaker.me/ και GIMP
___________________________________________________________
Εργασία 2:
Φτιάξτε ένα animation με φωτογραφίες για ένα τόπο ή μνημείο όπως η
ακρόπολη:
Αποθηκεύστε εικόνες που θα βρείτε στο internet για τον τόπο που θα επιλέξετε να παρουσιάσετε.
με διαφορετικά ονόματα (με αρίθμηση).
Ανεβάστε τις εικόνες που φτιάξατε στο gifmaker και δημιουργήστε το animation.

ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ANIMATION
http://gifmaker.me/ και GIMP
_________________________________________________________________________
 ΕΡΓΑΣΙΑ 3
1) Στο αρχείο Power Point με το όνομα Gaming προσθέστε συνδέσεις ώστε κάθε τίτλος (στη δεύτερη διαφάνεια)  να οδηγεί στη αντίστοιχη διαφάνεια, στο ίδιο αρχείο.
2) Κάντε copy το βελάκι (θα το βρείτε στην τελευταία διαφάνεια) σε κάθε διαφάνεια (από την 3η και μετά), και συνδέστε το με <Υπερσύνδεση> που να οδηγεί στη δεύτερη διαφάνεια που περιέχει τους τίτλους.
3) Μπορείτε να προσθέσετε εφέ κίνησης και ήχο.

Μερικές ακόμη οδηγίες (Power Point):
1) Για να προσθέσετε κίνηση στις διαφάνειες και στους τίτλους, επιλέξτε από το menu:
- Προβολή παρουσίασης
και στη συνέχεια
- Συνδυασμοί κίνησης ή
- Προσαρμογή κίνησης ή
- Τρόποι εναλλαγής διαφάνειας.
Δουλέψτε πάνω στις επιλογές, δοκιμάστε τις και κατόπιν επιλέξτε αυτήν που θεωρείται πιο κατάλληλη.
2) Για να προσθέσετε χρώμα στις διαφάνειες, επιλέξτε από το menu:
- Μορφή
και στη συνέχεια
- Φόντο Διαφάνειας και
- Γέμισμα Φόντου και
πατήστε πάνω στο κουμπί ανάδυσης menu (κουμπάκι με τρίγωνο) για να εμφανιστεί η επιλογή
- Εφέ γεμίσματος
Δουλέψτε πάνω στις επιλογές, δοκιμάστε τις και κατόπιν επιλέξτε αυτήν που θεωρείται πιο κατάλληλη.
Συμβουλή: Σε κάθε επιλογή που θέλετε να αναιρέσετε πατήστε undo.
______________________________________________________________________________

ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ
ΤΑΞΗ Α'
ΚΕΦ 5 - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ
ΤΑΞΗ Β'
ΚΕΦ 3 - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ
_________________________________________________
ΨΗΦΙΑΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ψηφιακά μαθήματα (συνοπτικά)
Τα μέρη του υπολογιστή
COMPUTER UNPLUGGED
________________________________________________________